torsdag 6 juni 2013

Skattkista!!

Min storebror firade sin 30-års dag i helgen som var.. Tyvärr kunde vi inte medverka på festen, men en present hade vi till honom i alla fall. Jag gjorde en liten kista som fylldes med choklad-guldpengar och i stack jag några sedlar. Ett lite roligare sätt att ge bort pengar på. 



Kistan gjorde jag av ett tomt kexpaket. Målade alla kanter med svart akrylfärg innan den kläddes in i papper. 
Texten är embossad i silverfärg på vellumpapper.. Metallåset klistrade jag bara dit.. 
Lite rosor som dekoration och charms med siffrorna 3 och 0.
Här ser man innehållet!


Fäste en liten ros och en fjärilscharm på baksidan..
Nu bloggar jag från mobilen. Så inlägget ser kanske lite annorlunda ut mot i vanliga fall. Vi är hos min svärmor i Vänersborg. Tänkte att vi skulle passa på att umgås med släkt och vänner nu när mannen har några dagar ledigt i sträck. 

Hoppas att ni får en trevlig helg!!
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Vilken underbart fin kista du gjort, fina detaljer och smart sätt att ge bort pengar på.
    Kanonfin!

    SvaraRadera
  2. Superläcker kista med lika läckert innehåll!

    Ha en helt underbar nationaldag, helst med lite sol och blå himmel!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar skattkista


    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. WOW, kistan är grymt snygg! Snyggt lås, läcker design på kistan och härliga färger! Kul idé med guldslantarna och sedlarna inuti, din bror måste ha blivit superglad över att få en sån fin gåva!

    Ha en härlig dag, kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart fin kista du gjort Anna!! Älskar den. Du är ju så himlan dukti!! Så fina detaljer och verkligen ett smart sätt att ge bort pengar på. Kanonfin! Kram, Tess.

    SvaraRadera