måndag 25 juni 2012

Min pysselförvaring!!

För ett par veckor sedan fick jag upp ett klädskåp som mina föräldrar har haft hos sig. Jag har inrett det för mina pysselsaker. Nu efter några vändor till Ikea har jag äntligen börjat få lite ordning.




 Så här ser skåpet ut inuti. Jag har köpt förvaringslådor från Ikea som jag förvarar alla små grejer i såsom blommor och dekorationer. Jag förvarar även mina stämplar i dessa lådor.  

Den vita "lådhurtsen" är även den från Ikea. Där förvarar jag verktyg, lim, dubbelhäftande tejp m.m.       Längst ner står min bigshot.

De två tidskriftsamlarna till vänster är för papper 15x15, där förvarar jag mina designark och cardstock. Märket på de är Youdo. Resterande tidskriftsamlare är från Ikea. I de förvarar jag bland annat spillbitar, bokstäver (foam, chipboard, rub-ons m.m), cellofanpåsar och kuvert, papperspåsar, tårtpapper.. I en finns lite inspirationstidningar.

Längst ner förvarar jag min symaskin, sytråd m.m.

Här är min bandförvaring. Den hänger på insidan av ena skåpsdörren. Den är gjord av en barngalge. Enda problemet som jag ser det just nu är att den redan börjar bli full.. Men som tur är har jag ju fler galgar.. =)

              
Såhär ser min stämpelförvaring ut. Stämplarna förvaras i sina originalförpackningar. Men de som saknar det förvarar jag i genomskinliga cd-fickor. I de har jag stämplat motivet på ett papper. På så vis blir det enkelt att få en överblick när man letar efter en stämpel.



 
Jag har gjort min promarkerförvaring själv av en papplåda. Först målade jag den med svart akrylfärg. Med hjälp av två pappskivor har jag delat upp den i fyra fack, Täckte sidorna med cd-fickor. Däri har jag en färgkarta för varje fack.

Eftersom jag inte har något eget scraprum så blir det mycket bärande av grejer fram och tillbaka. (Jag pysslar vid vardagsrumsbordet.) I min lilla pysselväska har jag de verktyg och pennor som jag använder mest. Min promarkerlåda, pennfack och låda med chalk får plats i det stora facket. I de små facken har jag akrylblock och svart stämpeldyna som jag använder mest. Det finns många fack som är tomma, men som är perfekt att lägga ner saker i om man ska iväg på träff eller pyssla på annat håll. (Perfekt för mig som gärna tar med lite pyssel när jag ska iväg till svärmor t.ex.)


Detta var en liten inblick på hur pysselförvaringen ser ut hos mig.. Hoppas att du kan få något tips..
Ha det bra och lämna gärna en liten kommentar, då blir jag extra glad!!



4 kommentarer:

  1. Vilken ordning och reda, imponerande! Många smarta förvaringsdetaljer, galgen med band gillar jag skarpt!

    Pyssla går ju som tur är att göra precis var som helst, men om jag fick som jag önskade skulle jag vilja ha ett helt garage (som ju maken har till sin hobby), luftligt och med smart förvaring på väggar och med plats för flera pysslare på samma gång. Drömma får man ju, hur mycket som helst :)

    Tack för att du delade med dig av smarta tips!

    Ha en riktigt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Magnolia dien är kvar och om du mailar din adress till mig så skickar jag konto uppgifter mm mvh Johanna "pojjo"
    jojjopojjo123@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Härligt med ordning och reda! Det är något som saknas till 100% hemma hos mej! *S*

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du gör och så många bra tips du delar med dig av!
    Jag gillar din bandförvaring, den ska jag ta efter!!! :)
    Mina band ligger i en låda och varje gång jag tar ett,
    så blir det rörigt bland resten. Tack för tipsen!

    SvaraRadera